B combi invulling
Waarom het stationsgebouw nieuw leven in blazen?

Een nieuwe invulling voor het stationsgebouw

Het markante stationsgebouw in Vorden, gebouwd in 1878, staat al sinds 2008 leeg. Maar daar komt binnenkort verandering in. Een renovatie zal het karakteristieke stationsgebouw, met al zijn architectuur-historische en stedenbouwkundige waarden, in oude luister herstellen. Hierbij past een nieuwe invulling van de benedenverdieping.

Stichting VORST wil in het stationsgebouw mensen inspireren en op een ander spoor zetten met culturele en recreatieve activiteiten. Hier ga je alleen of samen op reis en beleef je het DNA van de Achterhoek in al zijn facetten.

Ons doel: het opstarten van de exploitatie van de benedenverdieping van het stationsgebouw. We creëren draagvlak voor de nieuwe bestemming en werken mee aan het realiseren daarvan. Denk hierbij niet alleen aan de exploitatie, maar ook aan zaken als huur, inrichting en instandhouding.