B uitgangspunten  38
Hoe gaan we het aanpakken?

Tien uitgangspunten

• De nieuwe voorzieningen in het stationsgebouw vormen een aanvulling op het bestaande aanbod in de Achterhoek, in het bijzonder op het gebied van recreatie, toerisme, kunst en cultuur.

• We gaan voor een divers en flexibel aanbod voor verschillende doelgroepen.

• De nieuwe voorzieningen zijn goed afgestemd met bestaande voorzieningen en activiteiten in de directe omgeving en zijn meer aanvulling dan concurrentie.

• Het concept van Perron Acht bepaalt mede de uitstraling en inrichting van De Restauratie en De Spoorwinkel.

• Educatie (voor basisscholen en voortgezet onderwijs) is een wezenlijk onderdeel van de activiteiten.

• De nieuwe invulling heeft vooral een maatschappelijke functie. Dit is van belang o.a. voor het genereren van inkomsten via crowdfunding, subsidies én het verwerven van een ANBI-status.

• Programmering gebeurt door een professional, ondersteund door een groep enthousiaste en deskundige vrijwilligers.

• We gaan voor een duurzame energievoorziening en inrichting.

• Het uitbaten van De Restauratie laten we over aan een ondernemer met kennis en kunde.